Memories

I dunno whether i should publish it as a public document (macam buku pasal jambatan bengkok tu), but i think this would be a good reading for all of you guys.. This was a compilation of few e-mails on the things they remembered during our time at PPP/ITM.. Enjoy..

From Azrul Sani..

aku baru habis meeting....
busan gilaaaa....
so masa meeting tadi aku jot down some of the memories masa kita kat PPP dulu....
ada banyak sebnarnya tapi ni je yg sempat aku jot down....
actually ni mostly pasal bebudak bilik aku and wakrin....
kalo rasa korang takde kena mengena terpulang la nak baca ke tidak....

1. achik pakai kasut hitam berkilat masa riadah petang hari first MSR 1995 :)

2. kita pegi konsert merdeka 1995, kononnya malam tu lepas konsert nak balik jalan kaki sampai melawati, tapi tak sampai separuh jalan dah naik bas mini

3. kazarul salu ajak aku study lewat. siap beli malta bertin-tin. belakang dia yang tido dulu. bangun lambat plak tu.

4. kita naik keta kazarul sampai 8 orang masa pg semayang jumaat

5. ihsan mengigau sampai nak cium aku sambil sebut nama ayu

6. gelabah bila bangun lambat masa nak pegi kelas. tapi takleh mandi sebab ihsan tgh basuh baju.

7. achik sesat tak jumpa kereta masa balik dari final piala malaysia. pukul 4 pagi baru jumpa dia. pastu siap2 marah sebab tunggu lama sampai rokok dia abis. kitorang datang amik tu dah bagus dah tau chik.

8. ada sekali tu masa kat uptown, imran ada tanya satu soalan. 'sebab apa orang selalu kata keldai bodoh?' semua orang tatau. last2 dia kata jawapan dia sebab keldai buat bunyi hee-hoo. sampai sekarang aku tak bleh paham logik dia.

9. aku dgn wakrin curik ais & daging burger kat gerai along.

10. masa takde duit selalu tipu bas kunyit masa nak bayar tambang. tak bayar pon. cuma stakat kasi bunyi duit syiling je.

11. kita tido kat tangga lrt bas stand pekeliling masa nak pegi taman negara

12. masa mandi kat taman negara nik sorang je yang mandi kat tempat 'dalam'

13. achik kantoi tak pose sbb lupa buang plastik maggi

14. nik tersangkut dekat pagar masa nak fly keluar

15. masa blackout, ramai2 pegi dekat tingkap and jerit 'tesl bapukkk', 'a level bodohh'. last2 bila suma dah senyap ada plak satu suara je rit ' nik pendekkk'. mengamuk mamat tu :)

16. wan semayang hajat sebab selipar dia hilang.

17. ada sekali tu masa on the way balik dari overnight. imran sakit perut gila2 punya. nik saje je drive lambat2. siap pusing roundabout sek 19 3 kali tu. aku rasa imran dah tercirit dah sket kot :))

18. kena marah dgn pak guard sbb bilik kita bising sgt masa black out. bukan buat apa pon kita ABC. rupanya satu kolej dgr suara kita.

19. achik kencing dalam sink. cisss

20. kazarul & nik la orang paling malas basuh tandas. achik pon sama.

21. lupa kejut nik masa orang datang fogging bilik

22. lari masa budak2 tabligh datang bilik. tinggal la kazarul dgn towel dgr orang tu bagi tazkirah

23. wan beli torchlight dolphin semata2 nak main lampu dgn budak pompuan. tak sampai 5 minit main lampu benda alah tu dah rosak.

24. arwah bob pegi serang orang tunjuk perasaan masa open day. padahal orang tu buat demo je. tak pasal2 mamat tu kena buah kunci.

25. wakrin jatuhkan motosikal kat kafe. bukan setakat motor dia je yang jatuh. motor2 lain2 pon sama jatuh cam domino. pastu dia buat tak paham je. terus blah.

26. arwah bob & pian buat weely kat bumper kolej siswi. pastu jatuh tergolek. masa open day plak tu. yg best tu motor dia tinggal camtu je.

27. ada sekali masa bulan pose. kazarul & wan rosakkan lampu lip-lap yg din beli. din punya muncung tuhan je la yang tau. wan & kazarul tersengih je. takut la tuu

28. nik ajak fly ikut longkang kat past guard belakang. dia masuk dulu. dah sampai separuh badan dah. last2 budak2 ni kata tak nak la nik. terus pegi carik lubang lain. tinggal la nik dalam longkang tu.

29. ihsan buat april fool joke kat ayu. dia kata nak clash. ayu mati2 percaya dgn nangis2 suma cukup la. bila ihsan kata kata april fool. ayu tak percaya. baru la ihsan gelabah. last2 ehsan pon nangis sekali.

30. tiap2 hari bila sampai kelas. benda 1st nizar buat ialah pegi berak.


tu je la stakat ni. hopefully bleh refresh balik friendship kita semua.

From Nik Fadzli..

aku nak tambah sket...

31. Kucing berak kat katil Kaza, pas tu dia malas basuh terus buangcadar tu

32. Wan tasbih 1,000 every night. Tapi kejap je...penat kot

33. Kaza selalu set alarm clock nak bangun awal konon, last2 dia takbangunaku pulak yg kena off kan alarm tu. Kalau aku tido bawah ok, ni dariatas nak turun bawah...arrghhh

34. Wak Rin masa puasa tido dari sahur terus sampai berbuka!

35. Acik nak cilok naik motor kat pagar belakang pak guard house tapi tersangkut plak...

36. Tengok Acik masuk dari pagar belakang pak guard house dari bilikhostel (403), aku timed lepas 3 minutes dia baru sampai kat depan kafe!!

AZRUL, ACIK, KAZA, WAKRIN,IMRAN, IHSAN...THANK YOU SO MUCH FOR THE SWEETMEMORIES!

and lastly,

From Kazarul...

Lambat pulak reply... Baru masuk.... Nie aku punyer tambahan...

37. ada sekali tue masa overnight hingga pagi jumaat.... Ader lersahabat yang tertido masa semayang subuh kat masjid negara... Yer la....Surah sejadah ler katakan...

38. aku rosakkan laptop azrul.... Niat baik wooo.... Aku gi copy antivirus from A lab.... Mana ler aku tau benda tue being protected...Sorry lah...

39. masa graduation from ESL... Nik buat cas power cilok kereta kat federal highway to KGSAAS.... Nasib baik tak kojol 6 makhluk dalam tue...

40. wakrin punya handphone kena cilok kat chowkit..... Hehehe... Buatbaik berpada-pada....

41. azrul banker utama kengkawan... Terutama mereka yang berkecimpung secara serius dalam bidang mesin kuda....

42. azrul dan wakrin pelanggan utama aku bila nak overnight..... Time pukul 8 tue semua muka imposter biler time study... Walhal tunggu aku bagi signal nak keluar jer...

43. lepas tue ayop ganti korang jadik pelanggan aku naik keta sebab selalu main snooker...

44. I missed nearly 3 years daripada para sahabat.... Sebab sibuk bercinta... Hampeh.... Korang tau aku buat silap tapi tak sorang punyang nak tegur..... Dah ranap baru ler korang nak bersuara....Heheheh... Tue ler sahabat...

45. masa sentry session kat freaser hill, imran dengar bunyi benda bising pukul 3 pagi.... Siap boley bagi signal tanya whether benda tue rettle snake ker?..... Wwwaaaa so far lah the snake travel....

46. azrul pernah bagi nasihat kat aku...."penyakit jangan dicari.." masa time arwah bob and azhar nampak hantu kat hutan simpan belum....

47. nizar menjadi sahabat sejati aku biler time camping..... Raja jambanlah katakan...

48. imran mengamuk 2 kali dalam sejarah.... 1) masa azrul tutup winampkat bilik sebelah yang sedang didengari oleh imran... 2) dia mengamuk ngan nik masa kat hutan simpan belum 2nd trip sebab pemalas ya Rabbi....

49. nik and achik muka pucat masa gi hutan simpan belum 2nd trip sebab dah terlalu pancit... Siap buat statement.. "takpelah korang teruskan dulu, tinggalkan aku.... Nanti aku follow..." .... Cheh, takkan hero nak tinggalkan yang lemah...

50. aku nampak ihsan+ayu, ijam+farah.... Kena lecture kat pondok pakguard sebab dating kat public...

51. nik was the only stud from our batch yang submit borang kuning(kebenaran untuk pulang)masa weekend lepas msr.... Macam siswi pulak....

52. zied jadik geng gelak kat nz selepas melalui suatu sesi kekecewaan bercinta.....

53. kita berjaya mengadakan sesi bebuka puasa kat shrooms 2004.....Walaupun sapa korang.... Takde hal punya lah.... Janji korang pernah pakai matrik kad PPP... And pernah nampak / pakai baju "Living in the fast lane".... You guys are welcome.... This year kat mana hah?

Wassalam...

To those who were involved or being mentioned in this entry, please don't sue me.. hehehehe..

Comments

Abu S.H said…
no 26. moto tu moto pinjam junior adp4. tu yang tinggal buat dono tu sbb malu...

lagipun aku baru blajaq bawak moto.
arwah bob nak ikut jugak dok blakang EX5 yg pikap power giler..

ooh..i miss arwah bob...didn't u guys??

byk lagi la kalu nak list..

kazarul, ko ingat tak ko slalu dtg bilik aku ngan nizar, masak maggi telur kaw2 punye..study MGMT acctg. kira ok apa result kita sem tu..aku yg buta account pun dapat A
hahaha..KONOT tu asyik score highest je dlm kelas...

NIZAR room mate aku dua tahun memang RAJA BERAK..tak kira di mana saja....
Anonymous said…
hehe aku jadi geng gelak eh.. hey i treasure those sessions we had at NZ ok, jgn ingat aku lupa lak.

sobs la korang niiii :P
Anonymous said…
From zairi aka apai (S06)
aku pun nak tambah sikit

54. masa bulan posa (sebelum balik kampung) belakang block ?? (betul2 depan cafe) dah jadi macam workshop moto. Ali jadi tokey. selalu nik/lutfi campak spanar/tukul dari bilik.
55. Masa nak raya, banyak bilik pasang lampu lip-lap kaler2. bilik aku pasang lampu lip-lap mercun cina. Kaler merah semacam ajer.
56. paling aku puji, si Nik fadzli (roomate aku).. tiap2 hari mengaji.. lepas tu petang jongging dari asrama ke gym kat PPP. jauh tu..
57. wak jai bela hamster.. seminggu zaini jaga,.. seminggu lagi wak jai jaga,.. gilir2.. wak jai pulak main lumpa hamster dalam bilik.. macam2..
58. masa tu famous main game command & conquer.. bilik depan aku (bilik bulat,lutfi,maran,safri aka merang) dah jadi macam kedai game.. gelap giler..
59. Mat Top beli kaset siti nurhaliza.. masa tu siti baru kuar album. lagu "aku cinta padamu"... Mat Top nie jiwang karat punya org.
60. Ada budak ADP4 bawak cagiva mitto (merah).. mula2 semua org tak suka,.. lama2 jadi geng.. Ali pernah overhaul moto dia tu.. kat belakang block.
61. Masa tu tepon motorola kaler hitam"macam kete kebal" tu famous. wak jai beli satu kat komplek pkns. aku pinjam ajer..
62. seluar levi aku kena curik. entah mamat mana belasah tak.. tapi aku dapat tahu, mamat tu kena tangkap.. bawak kat bilik sapa entah, and kena belasah.. siap abg mamat tu nak bayar ganti rugi. tapi aku tak dapat pun..
63. hari weekend pergi memancing kat jambatan pulau indah.. beli umpun2 kat tepi jalan. konvoi ramai2..tak dapat ikan pon. balik dari memancing, tengok gate tak bukak lagi,.. lepak kat esso/belakang giant.


itu ajer aku nak tambah...