Special Entry: From Nona

From Noor Izuna Riza Ismail/Nona (NO2)

Morning people!

The first thing I did when Amy NO3 sent me Nona's email was to write to her. I wrote to Nona to convey my condolence (iyalah, baru sekarang berkesempatan nak ucapkan takziah) atas pemergian hubbynya, arwah Jeff, to ask her how is she doing now and invite her to write something about herself to this blog. Aku mentioned to her bahawasanya kawan2 yang lain concern dan ingin tahu tentang perkembangan diri Nona. Kita semua mendoakan kesejahteraan dirinya untuk menghadapi hari2 mendatang tanpa Arwah yang dikasihinya di sisi.

Alhamdullilah; this morning aku telah terima reply daripada Nona. I'm producing Nona's email below.

Thanks Nona.

-ghaz

***

Wa’alaikumusalam….terharu plak dpt email dr kau…of course aku ingat kat kau…kau org plg glamer kat ppp masa tuh…

alhmdullillah, aku sihat2 je & after almost 3 years, I’ve learned to accept that his (arwah hubby) time has arrived to kembali kpd ALLAH swt on 31st October 2003 (bersamaan 5 Ramadhan 1424 (Jumaat))… so aku mintak sapa2 yg arwah ada termarah atau terguris hati, minta ampunkan & maafkan arwah coz arwah ni kdg2 baran gak …& sapa2 yg arwah ada terhutang & perlu dijelaskan, minta tlg org tu contact aku & insya’allah aku try nak langsaikan setakat yg mampu…aku ada terbaca yg korang x tau the detail of his death…

well, on that day arwah actually on the way nak blk ke rmh aku di penang utk berbuka posa dgn my parents coz his on business trip with his boss to penang…dia bertolak dr KL after solat jumaat & supposed to arrived at my hometown utk berbuka puasa…I was at the office & plan utk bertolak to penang after office hour…I was too bz with my work, I only tried to contact him lpas dah habih keje & what I got was only his handphone voicemail…aku assumed dia terlupa charge phone so aku x de la piker yg bkn2…tp my parents pun dok tertunggu2 gak dia yg x smpai2…at last around 7pm, cousin aku call inform yg arwah ada kat hospital di tapah coz accident but don’t wanna tell me his condition…cousin aku bg his boss punya handphone number suruh call…I called & his boss informed that dia dah tak ada…mcm x percaya pun ada…ingatkan dia tipu, tp my cousin called me bck & confirmed the matter…jd bergegas le aku & family ke Tapah hospital & seterusnya is history…

According to his boss, the car skidded & arwah was at the passenger seat sebelah driver…he had internal bleeding kat kepala tp alhamdullillah tubuh dia tak ada cacat cela…aku redha coz dia pergi masa hari baik & bulan baik….aku pun nak berterima kasih kpd sapa2 yg pernah tlg dia & melawat rmh dia di ipoh masa hari pengkebumian dia…

actually, aku pun teringat nak email kau ari jumaat lpas tp bz le plak…ni aku attach my ex-adp3 form & our wedding photo (taken on 6th September 2003)…just in case kau nak tgk muka arwah 56 hari sebelum dia meninggal…however, that was almost 3 years ago & I don’t look like that anymore…




ghaz: Sama2lah kita sedekahkan AL-FATIHAH buat Allahyarham


Comments

Anonymous said…
Salam Takziah....
N a d i a said…
Kejap je dah dekat 3 tahun...
Non, dulu ada gak arwah singgah umah aku. Time raye la biasanye. Ada skali tu dia cite kat aku pasal dia nak try bukak nursery for kids. I could still remember his face time tu. Beaming with smile. Pastu teringat plak time korang berdua datang masa aku kawen. Hmmm...
Anyway, Non, hidup mesti terus...Take care.


-nana-
Anonymous said…
hi non, how's ur life now?dah tak keje hong leong lagi ek?ingat aku lg x nih..kodeng;-) Take care ek dude!
Amy said…
*mata berair* pelOk Non..ingat satu je Non..Tuhan menguji org yg amat DIA sayang..I know I'm a lousy friend..tak jumpa2 ko pun. Selama ni aku ngan Lini ingat ko kat penang coz that's what u told us after arwah Jeff pergi,ko kata nak keje sana.. baru sekarang tahu ko kat sini lepas dapat email ko. We should meet someday huh? Aku ngan Lini miss kO sangat!
Anonymous said…
Semoga arwah jeff ditempatkan dikalangan orang orang yg beriman. Aminnn.
Anonymous said…
halu non...hang stay mana la lani..sehat le gamaknya hang no..yan dah keja kl tau la nii
Anonymous said…
Ada 2 peristiwa yang terpanggil utk aku menulis. Iatu pertama ttg pemergiaan arwah jeff dan yg ke dua arwah bob. Dua org insan yg begitu rapat dgn aku. Pemergiaan mereka sungguh mengejutkan aku. Kedua-dua peristiwa aku terima semasa aku berada di bumi Ireland. Berita tentang jeff aku terima dari bob, beliau yg SMS aku di suatu ptg ramadhan 2003 semasa aku sedang sibuk bekerja di sebuah restoran di masjid Clonskeagh,Dublin. Aku pasti yang arwah tak menjangka yg beliau akan meyusul tak sampai setahun selepas itu!! Allahuakbar. Maut datang secara tiba-tiba, tak kenal usia. Aku pun tak tau bila pulak masa aku. Kita semua tak tau.
Kepada Nona, aku ucapkan takziah. Moga Allah bagi kekuatan dan juga tingkatan iman atas dugaan ini.
Kepada rakan-rakan yang lain, aku rasa reunion ini bagus utk kita berkumpul, sama-sama bertanya khabar serta mengeratkan silaturahim antara kita yg dah lama terputus.
Anonymous said…
assalamualaikum nona... zul pun nak ambil kesempatan ni untuk mengucapkan takziah... feel sad that time when i received the news... anyway, do keep in touch kay...
Anonymous said…
aiseh... jgn lah mereng2 kay... life must go on... i also pun dah berjaya memperbetulkan diri... why not you... anyway... ada contact details tak? email ke... takpun emailkan kat zul... nanti zul kasi contact number emy... bleh nona call dier and wish dier on her new baby personally kay... bleh borak2 cerita pasal kisah lama dengan dia... dia pun masih lagi keep contact dengan kengkawan lama... bleh dapat contact number dari dia...
Anonymous said…
assalamualaikum nona, berd cni..dah lame nak ucap takziah, baru skrg dpt. Arwah is a good friend, i x rapat ngan die, tpi when we are 2gether, die mmg mesra. I guess, qada' dan qadar dah tertulis cam tu, n u've managed to accept that. dats good. Al Fatihah.
Amy said…
Adakah itu berd aka Kasrul Nazrin N03? Sila perkenalkan diri ye?? eheheh