ADP3 REUNION: there is always a first time

Monday, August 07, 2006

Special Entry: From Nona

From Noor Izuna Riza Ismail/Nona (NO2)

Morning people!

The first thing I did when Amy NO3 sent me Nona's email was to write to her. I wrote to Nona to convey my condolence (iyalah, baru sekarang berkesempatan nak ucapkan takziah) atas pemergian hubbynya, arwah Jeff, to ask her how is she doing now and invite her to write something about herself to this blog. Aku mentioned to her bahawasanya kawan2 yang lain concern dan ingin tahu tentang perkembangan diri Nona. Kita semua mendoakan kesejahteraan dirinya untuk menghadapi hari2 mendatang tanpa Arwah yang dikasihinya di sisi.

Alhamdullilah; this morning aku telah terima reply daripada Nona. I'm producing Nona's email below.

Thanks Nona.

-ghaz

***

Wa’alaikumusalam….terharu plak dpt email dr kau…of course aku ingat kat kau…kau org plg glamer kat ppp masa tuh…

alhmdullillah, aku sihat2 je & after almost 3 years, I’ve learned to accept that his (arwah hubby) time has arrived to kembali kpd ALLAH swt on 31st October 2003 (bersamaan 5 Ramadhan 1424 (Jumaat))… so aku mintak sapa2 yg arwah ada termarah atau terguris hati, minta ampunkan & maafkan arwah coz arwah ni kdg2 baran gak …& sapa2 yg arwah ada terhutang & perlu dijelaskan, minta tlg org tu contact aku & insya’allah aku try nak langsaikan setakat yg mampu…aku ada terbaca yg korang x tau the detail of his death…

well, on that day arwah actually on the way nak blk ke rmh aku di penang utk berbuka posa dgn my parents coz his on business trip with his boss to penang…dia bertolak dr KL after solat jumaat & supposed to arrived at my hometown utk berbuka puasa…I was at the office & plan utk bertolak to penang after office hour…I was too bz with my work, I only tried to contact him lpas dah habih keje & what I got was only his handphone voicemail…aku assumed dia terlupa charge phone so aku x de la piker yg bkn2…tp my parents pun dok tertunggu2 gak dia yg x smpai2…at last around 7pm, cousin aku call inform yg arwah ada kat hospital di tapah coz accident but don’t wanna tell me his condition…cousin aku bg his boss punya handphone number suruh call…I called & his boss informed that dia dah tak ada…mcm x percaya pun ada…ingatkan dia tipu, tp my cousin called me bck & confirmed the matter…jd bergegas le aku & family ke Tapah hospital & seterusnya is history…

According to his boss, the car skidded & arwah was at the passenger seat sebelah driver…he had internal bleeding kat kepala tp alhamdullillah tubuh dia tak ada cacat cela…aku redha coz dia pergi masa hari baik & bulan baik….aku pun nak berterima kasih kpd sapa2 yg pernah tlg dia & melawat rmh dia di ipoh masa hari pengkebumian dia…

actually, aku pun teringat nak email kau ari jumaat lpas tp bz le plak…ni aku attach my ex-adp3 form & our wedding photo (taken on 6th September 2003)…just in case kau nak tgk muka arwah 56 hari sebelum dia meninggal…however, that was almost 3 years ago & I don’t look like that anymore…




ghaz: Sama2lah kita sedekahkan AL-FATIHAH buat Allahyarham


22 Comments:

  • Salam Takziah....

    By Anonymous Rosnah, at Mon Aug 07, 03:28:00 PM  

  • Kejap je dah dekat 3 tahun...
    Non, dulu ada gak arwah singgah umah aku. Time raye la biasanye. Ada skali tu dia cite kat aku pasal dia nak try bukak nursery for kids. I could still remember his face time tu. Beaming with smile. Pastu teringat plak time korang berdua datang masa aku kawen. Hmmm...
    Anyway, Non, hidup mesti terus...Take care.


    -nana-

    By Blogger Nadia, at Mon Aug 07, 04:21:00 PM  

  • Hi Rosnah & Nana...tima kasih for the wishes & thots...

    Nana, arwah mmg byk idea kalu menda2 mcm tuh...we luv being at ur wedding...

    By Blogger Nona, at Mon Aug 07, 06:30:00 PM  

  • hi non, how's ur life now?dah tak keje hong leong lagi ek?ingat aku lg x nih..kodeng;-) Take care ek dude!

    By Anonymous mas, at Mon Aug 07, 07:18:00 PM  

  • *mata berair* pelOk Non..ingat satu je Non..Tuhan menguji org yg amat DIA sayang..I know I'm a lousy friend..tak jumpa2 ko pun. Selama ni aku ngan Lini ingat ko kat penang coz that's what u told us after arwah Jeff pergi,ko kata nak keje sana.. baru sekarang tahu ko kat sini lepas dapat email ko. We should meet someday huh? Aku ngan Lini miss kO sangat!

    By Blogger Amy, at Mon Aug 07, 08:06:00 PM  

  • Semoga arwah jeff ditempatkan dikalangan orang orang yg beriman. Aminnn.

    By Anonymous sad, at Mon Aug 07, 09:59:00 PM  

  • Hi Nona,
    Aku percaya apa yg kau lalui nie adalah satu ujian besar drp Allah, and I cant imagine how you feel.. Just remember, Jeff sekarang berada ditempat2 org yg disayangi Nya and I'm sure he wants you to to continue living and move on with your life.. Be strong ok.. Keep in touch :)

    By Blogger sonya, at Tue Aug 08, 09:27:00 AM  

  • Hi kengkwn...

    aku still ingat kat korang ler...

    Kodeng, aku dah x keje hong leong...aku br keje kat bank muamalat since March this year...kiranya belum confirm lg le..

    amy, [hugs & kisses..muaks!]..aku mmg kat penang selama 1 stengah tahun tp rezeki dah kat KL skrg...get together? no problem...krim slm syg kat Lini yek!

    Sad, trima kasih...aku harap hang maafkan arwah coz aku tau dia tu kdg2 kasaq & baran sikit...kalu dia ada sakitkan hati hang, aku minta maaf ye?...

    Sonya, tq! insya'allah dgn doa korang, arwah selesa disisi ALLAH..

    By Blogger Nona, at Tue Aug 08, 09:46:00 AM  

  • halu non...hang stay mana la lani..sehat le gamaknya hang no..yan dah keja kl tau la nii

    By Anonymous yanti, at Wed Aug 09, 02:45:00 PM  

  • hi yanti...aku stay kat selayang skrg...tmpag umah kakak aku..hang kat tg malim, kan?...alhmdllah, aku sihat & bdn pun dah naik terlebih sihat sikit skrg...yan dah keje KL ye?...nmpakna dia pun mcm aku, x tahan angin penang...yan keje kat mana skrg?

    By Blogger Nona, at Wed Aug 09, 06:42:00 PM  

  • Hi Nona,

    Ingat aku lagi dak? Kawan hg dari Penang.How ru? I hope you're ok and doing good. Sabar + doa = Insyallah happiness will come..:)

    P/S: Bila nak balik Penang?

    Dayang

    By Blogger DAM, at Fri Aug 11, 05:32:00 PM  

  • Hi dayang...long time x hear fr u! Kau kat mana skrg? Buat ape? dah ber'family' ke?..sorry la soalan bertubi2 coz aku dah lost dgn keadaan kwn2 sekelian...masuk blog ni pun br tau serba sdikit tntg bebdk adp3..blk penang?..insya'allah, merdeka ni kot...

    By Blogger Nona, at Mon Aug 14, 10:26:00 AM  

  • Ada 2 peristiwa yang terpanggil utk aku menulis. Iatu pertama ttg pemergiaan arwah jeff dan yg ke dua arwah bob. Dua org insan yg begitu rapat dgn aku. Pemergiaan mereka sungguh mengejutkan aku. Kedua-dua peristiwa aku terima semasa aku berada di bumi Ireland. Berita tentang jeff aku terima dari bob, beliau yg SMS aku di suatu ptg ramadhan 2003 semasa aku sedang sibuk bekerja di sebuah restoran di masjid Clonskeagh,Dublin. Aku pasti yang arwah tak menjangka yg beliau akan meyusul tak sampai setahun selepas itu!! Allahuakbar. Maut datang secara tiba-tiba, tak kenal usia. Aku pun tak tau bila pulak masa aku. Kita semua tak tau.
    Kepada Nona, aku ucapkan takziah. Moga Allah bagi kekuatan dan juga tingkatan iman atas dugaan ini.
    Kepada rakan-rakan yang lain, aku rasa reunion ini bagus utk kita berkumpul, sama-sama bertanya khabar serta mengeratkan silaturahim antara kita yg dah lama terputus.

    By Anonymous abdulhai, at Thu Aug 17, 04:09:00 PM  

  • Askum Hai...terima kasih...Insya'allah, dugaan ini mmg membawa perubahan kpd aku & alhmdllh, Allah telah memberi aku kekuatan yg aku sendiri tak sangka aku ada utk mengharunginya..

    By Blogger Nona, at Fri Aug 18, 09:28:00 AM  

  • Assalamualaikum Nona, Apakhabar? I hope u still remember me... we used to be in the same class N02.. and most of the time we were in the same group for presentation. Anyway I would like take this opportunity to wish you Takziah di atas pemergian your hubby, Jeff. Semoga dia di tempatkan dikalangan hamba2 Allah yang beriman dan beramal soleh.. Amin...

    By Blogger Mas Akmar Rizal, at Thu Aug 24, 10:39:00 AM  

  • W'kmslm Rizal...of course I remember U! I saw ur picture in the newspaper over the weekend...dah 'membesar' ye?...proud to have frenz yg berjaya dlm hidup..tq for the wishes...

    By Blogger Nona, at Thu Aug 24, 12:03:00 PM  

  • assalamualaikum nona... zul pun nak ambil kesempatan ni untuk mengucapkan takziah... feel sad that time when i received the news... anyway, do keep in touch kay...

    By Anonymous azizul, at Sat Aug 26, 01:42:00 AM  

  • w'kmslm azizul...tq...insya'allah, am okay now...tp "mereng" tuh ada gak le sikit2...

    By Blogger Nona, at Mon Aug 28, 10:35:00 AM  

  • aiseh... jgn lah mereng2 kay... life must go on... i also pun dah berjaya memperbetulkan diri... why not you... anyway... ada contact details tak? email ke... takpun emailkan kat zul... nanti zul kasi contact number emy... bleh nona call dier and wish dier on her new baby personally kay... bleh borak2 cerita pasal kisah lama dengan dia... dia pun masih lagi keep contact dengan kengkawan lama... bleh dapat contact number dari dia...

    By Anonymous azizul, at Mon Aug 28, 08:25:00 PM  

  • kalau sapa2 nak ber"e-mail", boleh send to this address...izuna@muamalat.com.my...
    tp opis hour jer la aku boleh reply..

    By Blogger Nona, at Tue Aug 29, 06:09:00 PM  

  • assalamualaikum nona, berd cni..dah lame nak ucap takziah, baru skrg dpt. Arwah is a good friend, i x rapat ngan die, tpi when we are 2gether, die mmg mesra. I guess, qada' dan qadar dah tertulis cam tu, n u've managed to accept that. dats good. Al Fatihah.

    By Anonymous Anonymous, at Mon Oct 02, 04:01:00 PM  

  • Adakah itu berd aka Kasrul Nazrin N03? Sila perkenalkan diri ye?? eheheh

    By Blogger Amy, at Sun Oct 22, 09:15:00 PM  

Post a Comment

<< Home